НОВИНА
Теория и практика на Black Friday
19.11.2021Според проучване на Kantar* 7 от 10 българи, живеещи в градски райони, тази година планират да купят нещо на Black Friday, като над 20% от анкетираните са предвидили бюджет за кампанията над 500 лв. Заедно с това данните показват и предпочитание към електронните магазини за кампанията: 73,9% от потенциалните купувачи възнамеряват да пазаруват онлайн.
eMAG вече девета поредна година организират своята Black Friday кампания в България и тя отдавна има своите почитатели, които я очакват и се подготвят за нея. В същото време бумът на електронната търговия през последната година и половина привлече и много нови потребители към този канал за пазаруване, които за първи път ще се включат в шопинг събитието. За тях и за всички, които искат да разберат повече за eMAG Black Friday, онлайн ритейлърът отговаря на най-често задаваните въпроси.
Ще има ли достатъчно Black Friday оферти?
Тази година за платформата за електронна търговия са осигурени оферти за над 1,5 милиона броя продукти на склад от най-разнообразни категории – смартфони и джаджи, телевизори и HI-Fi аудио, малки и големи домакински уреди, ИТ и лаптопи, продукти за лична грижа и парфюми, автомобилни гуми и артикули за автомобили, стоки за дома, градината и хоби, играчки и продукти за бебета и деца, мода, спорт и други.
Вярно ли е, че продуктите с Black Friday цена са ограничени бройки и се изчерпват бързо?
Да, броят на предлаганите продукти е предварително определен специално за кампанията и може да не покрие цялото търсене от страна на купувачите. Миналата година например само за 35 секунди в началото на Black Friday на eMAG е свършила цялата наличност от предлаган лаптоп, за 48 секунди се е изчерпал модел телевизор, а за 5,33 минути – наличните бройки от пералня, включена в кампанията. Затова eMAG съветват клиентите да добавят в списъка си с „Любими“ на сайта продуктите, към които проявяват интерес, и да спестят ценно време при поръчките си, като запазят предварително данните на своята карта и на предпочитаното си място за доставка.
В колко часа започва кампанията?
Традиционно, eMAG прави т.нар. blackout (затъмнение) на сайта си, преди да посрещне натоварения трафик от желаещи да се сдобият със стоки на атрактивни цени. Сайтът става активен рано сутринта в деня на Black Friday – 19 ноември тази година, – а потребителите могат да разберат веднага щом кампанията започне, като инсталират мобилното приложение на eMAG и активират известията.
Може ли в кампанията да има един и същ продукт с различна цена?
В Black Friday на eMAG участват и много от търговците на тяхната Marketplace платформа – възможно е някои от тях да предлагат продукт на цена, която е различна от тази на същия продукт, но продаван от eMAG. Освен това Black Friday цените са актуални, започвайки на 19.11.2021 г. след началото на кампанията до нейния край или до изчерпване на наличните количества. Това означава, че след изчерпване на наличността, определена за кампанията, продуктът ще бъде с различна от Black Friday цената му. Това не се отнася за Marketplace „Продуктите изненада“, които ще си останат на същата цена за още 3 дни, макар и с различна иконка.
Има ли разлика дали поръчваме през приложението или през сайта?
Не, няма разлика – всеки може да се включи в Black Friday на eMAG, както през мобилната апликация, така и през сайта на платформата. Тенденция е трафикът от мобилни устройства за кампанията да нараства, като в рамките на миналогодишното й издание той е бил 72,65% от общия трафик.
Кога ще бъдат доставени продуктите, поръчани на eMAG Black Friday?
От платформата са поели ангажимент до две седмици след кампанията, 4 декември, всички клиенти вече да са получили своите поръчки. За целта дружеството майка е увеличило с 600 души служителите в складовете и в зоната за обслужване, а в България е подсигурено потребителите да могат да изберат доставка до едно от над 3000 места за получаване в цялата страна (куриерски офиси, клоновете на Български пощи), да вземат поръчките си от един от шоурумите на компанията у нас или те да бъдат доставени с куриер до адрес. Ден преди събитието eMAG отвори и нов шоурум – в пловдивския Mall Plovdiv.
*Националното представително проучване е проведено от Kantar Румъния по поръчка на eMAG сред 1008 респонденти на възраст между 18 и 55 години, живеещи в цялата страна, в периода 19-31 октомври 2021 г.